Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Çorum

Valilikler

Çorum Ortaköy Kaymakamlığı
Çorum Ortaköy Kaymakamlığı
Çorum Ortaköy Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat
  • ORTAKÖY
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
°C
9
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
    • Mevzuat
  • ORTAKÖY
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
 

Ortaköy Kaymakamlığı Kamu Hizmet Standartları

10.01.2022

T.C.

ORTAKÖY KAYMAKAMLIĞI

İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü

HİZMET STANDARTLARI TABLOSU

SIRA NO

VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI

BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER

HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (ENGEÇ SÜRE)

1

Ticari Amaçla İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcı İzin Belgesi

  1. Matbu Dilekçe
  2. İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatının aslı yada Belediyeden onaylı bir örneği
  3. Esnaf Sanatkarlar Odasından  Oda Kayıt Belgesi
  4. Noterden Mesul Müdürlük Yetki Belgesi (Tüzel Kişilikler Zorunlu)
  5. Ruhsat Sahibinin /Sorumlu Müdürün nüfus cüzdan fotokopisi
  6. Telekomünikasyon Kurumundan alınan sabit IP sözleşmesi
  7. TİB onaylı filtre programı sözleşmesi
  8. IP Log İmzalayıcı Program Kurulumunu Gösteren Çıktı

 

 

 

15 Gün

2

 

3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu gereği iş talebi başvurusu

  1. İş İstek Formu
  2. Öğrenim Belgesinin Tasdikli Bir Örneği
  3. Şehit veya Malulün Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği
  4. Sabıka Kayıt Belgesinin Aslı
  5. Malule Ait Sağlık Raporunun Örneği (Malul Müracaatlarında)
  6. Malul Maaşı Aldığını Kanıtlayan Resmi Yazı veya Tasdikli Aylık Bağlama Kararı
  7. Şehit veya Gazilik Belgesi (Olayın meydana geldiği yeri belirten yazı)
  8. Diğer Hak Sahiplerinden Alınacak Feragat Dilekçesi
  9. Vesikalık Resim (4 Adet)

 

 

 

1 İş Günü

3

Açıktan  ve Naklen Atanma Talepleri

  1. Dilekçe
  2. Hizmet Belgesi
  3. Öğrenim Belgesi
  4. Nüfus Kimlik Fotokopisi

 

1 Ay

 

4

Öğrenci Staj İşlemleri

1-Dilekçe

2-Okulundan Staj Yapmasının Uygun Olduğuna Dair Yazı

1 İş Günü

5

Apostil Tasdik Şerhi Evrakları

1-İşlem yapılacak evrakın aslı veya fotokopisinde  noter  veya Ticaret ve Sanayi Odasının imza ve mührünün bulunması

1 İş Günü

6

Yurtdışı Bakım Belgeleri

1-Dilekçe

2-Dilekçenin ilgili kurumlardan (Nüfus, Tapu Müd.ğü, Belediye, Ziraat Bankası, Malmüdürlüğü, Tarım Müd.den  ekonomik ve sosyal durumunun belirlenmesi) gerekli işlemlerinin yapılması.

1 İş Günü

7

4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ile ilgili İşlemler

 

Dilekçe

15 -30 Gün

8

3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun ile ilgili işlemler

 

Dilekçe

15 - 30 Gün

 

9

BİMER (Başbakanlık İletişim Merkezi)

Dilekçe (Yazılı-Elektronik ortamda-telefonla)

15 - 30 Gün

 

           

 

 

 

10

3091 Sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkındaki Kanun doğrultusunda  yapılan başvurular.

Dilekçe, Tapu Kaydı, Vekaletname(Avukatlar için)

15 Gün

11

4483 S.Memur ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanmasına  Dair Kanun  doğrultusunda yapılan başvurular.

 Şikayet Dilekçesi, Vekaletname(Avukatlar için)

 

30+15=45 gün

12

657 S.Devlet Memurları Kanunun 125,135 ve 136. Maddeleri doğrultusunda yapılan başvurular

Şikayet ve İtiraz Dilekçesi, Vekaletname(Avukatlar için)

30 gün

13

5434 S.Kanun gereğince, Memur Emeklilerinin 18 yaşından büyük çocukları için Muhtaçlık Kararı talebi.

 

Dilekçe, Nüfus Kayıt Örneği(İkamet adresli), Araştırma Formu (Kurumdan temdin edilecek)

 

1 hafta

14

4341 S. Kanun gereğince, Asker  Aileleri (Anne,baba,eş,çocuklar)İçin Muhtaçlık Kararı talebi

Askerlik Şubesi Başkanlığından temin edilecek Araştırma Formu ile yükümlüğü olduğuna

dair belge ve Nüfus Kayıt Örneği(İkamet adresli)

1 hafta

 

15

5510 S.Kanun gereğince, Genel Sağlık Sigortası (Gelir Tespiti) Taleplerine ilişkin Muhtaçlık Kararı.

Dilekçe, Nüfus Kayıt Örneği(İkamet adresli), Başvuru Formu

1 hafta

16

Sabıka Kaydı

Müracaat İçin Kaymakamlık İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü

5 Dk

17

Muhtarlık Belgesi

Dilekçe

1 Gün

18

Yıpranmış, Kaybolmuş veya Çalınmış Mühür Müracaatı

1-Dilekçe Örneği İçin Müracaat İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü

2-Çalındı ise Kolluk Kuvvetlerince Hazırlanmış Tutanak

3-Mühür Beratı ve Resmi Mühür İçin Belirlenen Paranın Bankadan İlgili Hesaba Yatırılması

1 Ay

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                          T.C.

ORTAKÖY KAYMAKAMLIĞI

İlçe  Dernekler  Bürosu

 

HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
 

SIRA NO

VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI

BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER

HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ

(EN GEÇ SÜRE)

1

Dernek Kuruluşu

  5253 Sayılı Dernekler Kanunu ve 4721 sayılı Türk Medeni Kanununun 57. maddesinde; “Herkes, önceden izin almaksızın dernek kurma hakkına sahiptir. Dernek kurucularının fiil ehliyetine sahip olması gerekir.” Şeklinde tanımlanmış olup, Dernek kurucuları tarafından imzalanmış iki adet kuruluş bildirimi ve aşağıda belirtilen ek’leri, derneğin kurulacağı yerin mülki idare amirliğine verilir.

a)Kurucular tarafından her sayfası imzalanmış iki adet dernek tüzüğü,

b)Kurucuların nüfus cüzdan fotokopisi,

c)Çocuk derneklerine tüzel kişiler kurucu veya üye olamazlar, ayrıca çocuk derneklerinde kuruluş bildirimine, kurucu çocukların yasal temsilcilerinin izni eklenir.

ç)Kurucular arasında yabancı dernek veya dernek ve vakıf dışında kar amacı gütmeyen kuruluşlar bulunması halinde, bu tüzel kişilerin dernek kurucusu olabileceğini gösteren İçişleri Bakanlığınca verilmiş izin belgesi,

d)Kurucular arasında yabancı uyruklular varsa, bunların Türkiye'de yerleşme hakkına sahip olduklarını gösterir belgelerin fotokopileri,

e)Yazışma ve tebligatı almaya yetkili kişi veya kişilerin adı, soyadı, yerleşim yerlerini ve imzalarını belirten liste.

f)Dernek kurucuları arasında tüzel kişiliklerin bulunması halinde; bu tüzel kişilerin unvanı, yerleşim yeri ve kuruluş belgesi ile tüzel kişiliklerin organları tarafından yetkilendirilen gerçek kişi de belirtilmek kaydıyla bu konuda alınmış kararın fotokopisi,

g) Bunun Yanında derneklerin amaçları doğrultusunda gösterdikleri faaliyetler göz önüne alındığında, dernek merkezlerinin, kütükte mesken olarak gösterilen yerlerde açılması durumunda, Dernekler Yönetmeliği’nin 5 inci maddesinde sayılan belgelere ek olarak kat malikleri kurulunun oybirliği ile alacağı karar örneği dernek kurucularından istenecektir.

 

 

 

 

60 Gün

 

 

 

2

Kuruluş Bildirimi ve Dernek Tüzüğünün İncelenmesi

 

Dernek Tüzükleri; 5253 Sayılı dernekler Kanununun 3, 4, 5, 30. maddeleri çerçevesinde İl Dernekler Müdürlüğünce incelenir. Ayrıca; Dernekler Yönetmeliğinin 6.Maddesinde belirtilen ; Kuruluş bildirimi ve ekinde verilen belgelerin doğruluğu ile dernek tüzüğü, alındı belgesinin düzenlendiği tarihten itibaren altmış gün içinde mülki idare amiri tarafından bizzat veya dernekler birimlerine yetki verilmek suretiyle incelenir. İlçelerde kurulan derneklerin tüzükleri de ilgili valiliklerce incelenir. Yapılan inceleme sonucunda, tespit edilen Kanuna aykırılık veya noksanlığın giderilmesi kuruculardan yazılı olarak istenir.

 

60 Gün

3

Şube Kuruluşu

Tüzüklerinde şube açabileceği belirtilmiş dernekler, genel kurullarınca yetki verilen yönetim kurullarının yetkili kılacakları en az üç kişinin imzaladığı iki adet kuruluş bildirimini (EK- 2) ve aşağıda belirtilen eklerini şubenin açılacağı yerin mülki idare amirliğine verirler.

a)İlgili dernekler müdürlüğünce onaylanmış iki adet dernek tüzüğü

b)Kurucuların nüfus cüzdan fotokopisi

c)Şube kurucuları arasında tüzel kişilerin bulunması halinde , bu tüzel kişilerin unvanı, yerleşim yeri ve kuruluşuna ait belgeler ile tüzel kişiliklerin organları tarafından yetkilendirilen gerçek kişi de belirtilmek kaydıyla bu konuda alınmış kararın fotokopisi

ç)Kurucu olarak yetkilendirilmiş kişiler için alınmış dernek yönetim kurulu kararı fotokopisi

d)Geçici yönetim kurulu üyeleri ile yazışma ve tebligatı almaya yetkili kişi veya kişilerin adı, soyadı, yerleşim yerlerini ve imzalarını belirten liste

e)Şube açılması için yönetim kuruluna verilmiş yetkiyi gösteren genel kurul kararının fotokopisi,

f)Kurucular arasında yabancı uyruklular varsa, bunların Türkiye’de yerleşim hakkına sahip olduklarını gösterir belgelerin fotokopileri,

g) Bunun Yanında derneklerin amaçları doğrultusunda gösterdikleri faaliyetler göz önüne alındığında, dernek merkezlerinin, kütükte mesken olarak gösterilen yerlerde açılması durumunda, Dernekler Yönetmeliği’nin 5 inci maddesinde sayılan belgelere ek olarak kat malikleri kurulunun oybirliği ile alacağı karar örneği dernek kurucularından istenecektir.

 

 

 

60 Gün

 

VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI

BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER

HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ

(EN GEÇ SÜRE)

4

Genel Kurul Sonuç Bildirimi

  Dernekler, kuruluşundan itibaren ilk 6 ay içerisinde genel kurul toplantısını yaparak organlarını oluşturmak zorundadır ve tüzüklerinde belirtilen ay içerisinde genel kurul toplantılarının yapılması gerekmektedir.

 5253 sayılı Dernekler Kanunu 23. Madde gereğince; Dernekler, Genel Kurulu izleyen 30 gün içerisinde yönetim kurulu ve denetim kurulu ile derneğin diğer organlarına seçilen asıl ve yedek üyeleri mülki idare amirine bildirmekle yükümlüdür. Dernek organlarında ve yerleşim yerinde meydana gelen değişikliklerde aynı usule tabidir. Genel kurul sonuç bildiriminin şekli, içeriği ve gerekli belgeler yönetmelikle düzenlenir.

         5253 Sayılı Dernekler Kanunu Yönetmeliği 17. Maddesinde belirtildiği üzere;  Olağan veya olağanüstü genel kurul toplantılarını izleyen otuz gün içinde, yönetim ve denetim kurulları ile diğer organlara seçilen asıl ve yedek üyeleri içeren genel kurul sonuç bildirimi (EK- 3), aşağıda belirtilen belgeler ile birlikte yönetim kurulu başkanı tarafından mülki idare amirliğine bildirilir:

a)Tüzük değişikliği yapılmışsa, tüzüğün değişen maddelerinin yeni ve eski şekli ile dernek tüzüğünün son şeklinin her sayfası yönetim kurulunca imzalanmış iki örneği,

b)Divan başkanı, başkan yardımcıları ve yazman tarafından imzalanmış genel kurul toplantı tutanağı örneği,

30 Gün

5

Yurtdışından Yardım Alma

5253 sayılı Dernekler Kanunu 21. Madde gereğince; Dernekler mülkî idare amirliğine önceden bildirimde bulunmak şartıyla yurt dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlardan aynî ve nakdî yardım alabilirler. Bildirimin şekli ve içeriği yönetmelikte düzenlenir. Nakdî yardımların bankalar aracılığıyla alınması zorunludur.

   5253 Sayılı Dernekler Kanunu Yönetmeliği 17. Maddesinde belirtildiği üzere;  Dernek veya vakıflar, mülki idare amirliğine önceden bildirimde bulunmak şartıyla yurt dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlardan ayni ve nakdi yardım alabilirler. Nakdi yardımların bankalar aracılığıyla alınması ve kullanılmadan önce bildirim şartının yerine getirilmesi zorunludur.

a)Varsa bu konuda düzenlenen protokol, sözleşme v.b belgeler ile yardımın aktarıldığı hesaba ilişkin dekont, ekstre ve benzeri belgenin bir örneği de eklenir.

b)Yetkili organın karar örneği,

30 Gün

 

 

 

6

Kamu Yararı Statüsü İçin Başvuru

Kamu yararına çalışan dernekler, ilgili bakanlıkların ve Maliye Bakanlığının görüşü üzerine, İçişleri Bakanlığının teklifi ve Bakanlar Kurulu kararıyla tespit edilir

Kamu Yararı İçin Aranacak Şartlar

a) En az bir yıldan beri faaliyette bulunması,

b) Son bir yıl içindeki, 2005 yılı için belirlenen tutar olan 50.000.-YTL’sını geçen alım ve satım işlemlerinin rekabet koşullarına uygun yapılması,

c) Amacı ve gerçekleştirdiği faaliyetlerin, üyelerinin dışında yerel veya ulusal düzeyde toplumun ihtiyaç ve sorunlarına yönelik çözümler üretecek ve toplumsal gelişmeye katkı sağlayacak nitelikte olması,

d) Yıl içinde elde ettiği gelirin en az yarısının bu amaçla harcanması,

e) Sahip olduğu mal varlığının ve yıllık gelirinin tüzüğünde belirtilen amacı gerçekleştirecek düzeyde olması gerekir.

Bu durum, Bakanlık dernekler denetçileri tarafından düzenlenen rapor ile tespit ettirilebilir. Bu nitelikleri taşımadığı tespit edilen dernekler, kamu yararı kararı için, bu tespitin yapıldığı tarihten itibaren üç yıl geçmeden önce yeniden başvuramaz. 

Müracaat Ve İstenen Belgeler

Kamu yararına çalışan derneklerden sayılmak isteyen dernekler, aşağıda belirtilen ekleri ile birlikte başvurularını dörder suret olarak mülki idare amirliğine yaparlar.

a)İlgili dernekler müdürlüğünce onaylanmış dernek tüzüğü,

b)Dernek üyelerinin sayısının belirtildiği yazı,

c)Derneğin şubelerinin sayısı ve yerinin belirtildiği yazı,

d)Derneğin kamu yararı yönünden; faaliyeti, yaptığı hizmetler ve gelecekte yapılması düşünülen işler hakkındaki raporu,

e)Son yıla ait mali bilanço ile gelir-gider tablosu veya işletme hesabı tablosu,

f)Derneğin taşınır ve taşınmaz mallarının listesi,

g)Kamu yararına çalışan derneklerden sayılması için yönetim kurulunun aldığı karar örneği.

30  Gün

 

 

 

 

 

 

VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI

BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER

HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ

(EN GEÇ SÜRE)

7

Lokal Açma Başvurusu

              Lokal, dernek üyelerinin soysal ihtiyaçlarını karşılamak üzere mülki idare amirinin izniyle açılan tesistir. Dernekler, başka bir dernek, gerçek veya tüzel kişi ile ortaklaşa lokal açmaz. Federasyon ve konfederasyonlar hariç, lokal açabilmesi için derneğin en az bir yıldan beri faaliyette bulunması şarttır. Çocuk dernekleri lokal açamaz

a)Lokal açılması konusunda alınmış yönetim kurulu kararının örneği,

b)Derneklerin; belediye ve mücavir alanlar içinde açacakları lokaller için yapı kullanma (iskan) izin belgesi, bu belgenin bulunmadığı durumlarda ise ilgili belediyeden alınacak söz konusu yerin lokal olarak kullanılmasında sakınca olmadığına dair belge; bu alanlar dışındaki lokaller için bayındırlık ve iskan müdürlüklerinden alınacak lokal olarak kullanılmasında sakınca olmadığına dair belge.

c)Ana gayrimenkulün tapu kayıtlarında mesken olarak görünen yerler için kat maliklerinin oy birliği ile aldıkları kararın örneği, mesken ve işyerinin birlikte yer aldığı binalarda mesken sahiplerinin tamamının onayı ve işyeri sahiplerinin oy çokluğu ile aldıkları kararın örneği, iş hanlarında ise yönetim kurulu kararı örneği,

ç)Lokal olarak açılacak yerin tapu senedi örneği, kiralık ise kira kontratının örneği,

Lokal olarak açılacak yerin ve bulunduğu binanın fenni ve yangın güvenliği ile toplum sağlığı ve çevre bakımından belediyece, genel güvenlik ve asayişin korunması yönünden kolluk kuvvetlerince incelenmesi istenir. Gerek görülen hallerde, ayrıca ilgili diğer kurum ve kuruluşlardan inceleme yapılması istenebilir. Belgeleri eksik olan veya mevzuata uygun olmayan başvurular değerlendirmeye alınmaz ve eksikliklerin tamamlanması için otuz günlük ek süre tanınır. Bu süre sonunda eksikliklerin tamamlanmaması halinde başvuru işlemden kaldırılır. Lokal olarak açılan yerin yerleşim yerinin değiştirilmesi halinde yukarıda sayılan işlemler tekrar edilir.

30 Gün

 

    8

Sandık Kurma

Dernekler, tüzüklerinde yazılı olmak ve sağlanan karı üyelerine paylaştırmamak, gelir, faiz veya başka adlarla üyelerine aktarmamak şartıyla üyelerinin yiyecek, giyecek gibi zaruri ihtiyaç maddelerini ve diğer mal ve hizmetlerle kısa vadeli kredi ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla sandık kurabilirler.

a)Dernek genel kurulunca sandık kurulması için karar alınmış olması gerekir.

 

 

 

b)Dernek tüzüğünde sandık kurulacağına dair açık hüküm bulunması,

Dernekler, yukarıda istenen belgeleri eksiksiz tamamlamaları halinde yönetmelikte belirlenen konular çerçevesinde sandık kurma işlemi tamamlanır.

30  Gün

9

Beyanname

         Dernekler, yılsonu itibarıyla faaliyetlerini, gelir ve gider işlemlerinin sonuçlarını düzenleyecekleri beyanname ile her yıl Nisan ayı sonuna kadar mülki idare amirliğine vermekle yükümlüdürler.

Beyannameler valiliklerce incelenir. Gerekli görülen hallerde bu inceleme Bakanlıkça da yapılabilir. Beyannamelerde eksiklik veya yanlışlıklar görülmesi halinde, ek bilgi ve belgeler istenebilir ve bunlar tamamlattırılır. Beyannamelere ilişkin istenen ek bilgi ve belgelerin verilmemesi, eksik verilmesi veya verilen sürede tamamlanmaması hallerinde ilgili dernek denetime tabi tutulabilir.

Beyannamelerin incelenmesi esnasında konusu suç oluşturan hususların tespit edilmesi halinde, ilgili mülki idare amirliğince durum Cumhuriyet Başsavcılığına bildirilir. Beyannameler ile ilgili olarak haklarında adli ve idari işlem yapılan dernekler, Bakanlığa bildirilir.

Beyannameler valiliklerce incelenir. Gerekli görülen hallerde bu inceleme Bakanlıkça da yapılabilir. Beyannamelerde eksiklik veya yanlışlıklar görülmesi halinde, ek bilgi ve belgeler istenebilir ve bunlar tamamlattırılır. Beyannamelere ilişkin istenen ek bilgi ve belgelerin verilmemesi, eksik verilmesi veya verilen sürede tamamlanmaması hallerinde ilgili dernek denetime tabi tutulabilir.

Beyannamelerin incelenmesi esnasında konusu suç oluşturan hususların tespit edilmesi halinde, ilgili mülki idare amirliğince durum Cumhuriyet Başsavcılığına bildirilir. Beyannameler ile ilgili olarak haklarında adli ve idari işlem yapılan dernekler, Bakanlığa bildirilir.

 

a)Dernek Yönetim Kurulu karar fotokopisi,

b)Kaymakamlık  Makamı (İlçe Dernekler Bürosundan ) dan havaleli dilekçe,

c)Dernekler Yönetmeliğinin ilgili ekinin (EK–21) eksiksiz ve doğru olarak doldurulmuş şekli,

 

 

 

 

 

 

120 Gün

10

Dernek Tasfiyesi

Genel Kurul kararı ile feshedilen ve kendiliğinden sona erdiği tespit edilen derneğin para, mal ve haklarının tasfiyesi, tüzüğünde gösterilen esaslara göre yapılır. Tüzükte tasfiyenin ne şekilde yapılacağının genel kurul kararına bırakıldığı hallerde, genel kurul tarafından bir karar alınmamış veya genel kurul toplanmamışsa yahut dernek mahkeme kararı ile feshedilmişse, derneğin bütün para, mal ve hakları, mahkeme kararıyla derneğin amacına en yakın ve kapatıldığı tarihte en fazla üyeye sahip derneğe devredilir.

Derneklerin para, mal ve haklarının tasfiyesi aşağıda belirtilen esaslara göre yapılır.

a)Genel kurul kararı ile feshedilen veya kendiliğinden sona erdiği tespit edilen derneğin para, mal ve haklarının tasfiyesi, tüzüğünde gösterilen esaslara göre yapılır.

b)Bu derneklerin para, mal ve haklarının devri, son yönetim kurulu üyelerinden oluşan tasfiye kurulunca yapılır.

c)Bu derneklerin para, mal ve haklarının tasfiye ve intikal işlemlerinin tamamlanmasını müteakip tasfiye kurulu tarafından durumun yedi gün içinde bir yazı ile dernek merkezinin bulunduğu yerin mülki idare amirliğine bildirilmesi ve bu yazıya tasfiye tutanağının da eklenmesi zorunludur.

ç)Tasfiye süresi içinde bütün işlemlerde dernek adında “tasfiye halinde………….. Derneği” ibaresi kullanılır.

d)Tasfiye Kurulu, önce derneğin hesaplarını inceler. İnceleme esnasında derneğe ait defterler, alındı belgeleri, harcama belgeleri, tapu ve banka kayıtları ile diğer belgelerinin tespiti yapılarak varlık ve yükümlülükleri bir tutanağa bağlanır.

f)Tasfiye işlemeleri sırasında borçlu olduğu tespit edilen derneklerin alacaklılarına çağrıda bulunulur ve varsa malları paraya çevrilerek alacaklılara ödenir.

g)Derneğin alacaklı olması durumunda borçlulardan alacaklar tahsil edilir.

h)Alacakların tahsil edilmesi ve borçların ödenmesinden sonra kalan para ve mallar tüzükte belirtildiği şekilde devredilir.

g)Bu işlemlere, feshe ilişkin genel kurul kararının alındığı veya kendiliğinden sona erme halinin kesinleştiği tarihten itibaren başlanır.

Tasfiyeye ilişkin tüm işlemler tasfiye tutanağında gösterilir ve tasfiye işlemleri, mülki idare amirliklerince haklı bir nedene dayanılarak verilen ek süreler hariç üç ay içinde tamamlanır.

 

 

 

 

Tasfiyenin mahkeme kararı ile yapılması

Tüzükte tasfiyenin ne şekilde yapılacağının genel kurul kararına bırakıldığı hallerde, genel kurul tarafından bir karar alınmamış veya genel kurul toplanamamış veya son yönetim kuruluna yapılan tebligata rağmen tasfiye işlemleri yapılmamışsa, yahut dernek mahkeme kararı ile feshedilmişse, derneğin bütün para, mal ve hakları, mahkeme kararıyla bulunduğu ildeki amacına en yakın ve kapatıldığı tarihte en fazla üyeye sahip derneğe devredilir. Bu derneklerin para, mal ve haklarının tasfiyesi mahkeme kararında belirtilen esaslara göre yapılır ve tasfiyenin tamamlanmasını müteakip, durum ilgili mülki idare amirliğine bildirilir.

90 Gün

11

Değişikliklerin Bildirilmesi

              Derneklerin yerleşim yerinde meydana gelen değişikliklerin, yönetim ve denetim kurulu ile diğer organlarında meydana gelen değişikliklerin, değişiklik veya değişikliklerin yapılmasını izleyen 30 gün içinde yönetim kurulu başkanı tarafından mülki idare amirliğine bildirilmesi

Dernekler, yerleşim yerlerinde meydana gelen değişiklikleri (EK- 24) ile genel kurul toplantıları dışında dernek organlarında meydana gelen değişiklikleri (EK- 25) mülki idare amirliğine bildirmekle yükümlüdürler.

a)Derneklerin tüzüklerinde yapılan değişiklikler Genel Kurul toplantısını izleyen 30 gün içerisinde, Genel Kurul sonuç bildirimi ekinde mülki idare amirliğine bildirilir.

b)Dernek Yönetim Kurulunun Değişiklik ile ilgili Karar Fotokopisi

Kaymakamlık Makamına (İlçe Dernekler Bürosuna) hitaben yazılmış dilekçe

c)Adres değişikliği yapılmışsa (EK-24’e göre) Kira Kontratı veya tapu fotokopisi

ç)Dernek organlarındaki değişiklik bildirimini EK-25’i doldurmak sureti ile

Genel Kurul veya Yönetim Kurulu toplantısını izleyen 30 gün içerisinde (5253/23. madde) resmi başvuru yapılmalıdır.

30 Gün

12

Taşınmazların Bildirilmesi

“Dernekler, Genel Kurullarının yetki vermesi üzerine yönetim kurulu kararıyla;

1)-Taşınmaz mal satın alabilir,

2)-Taşınmaz mallarını satabilirler.

Dernekler edindikleri taşınmazları tapuya tescilinden itibaren otuz (30) gün içinde EK- 26’da gösterilen Taşınmaz Mal Bildirimini doldurmak suretiyle mülki idare amirliğine bildirmekle yükümlüdürler. Bu form, Büyükşehir belediyesi sınırları içinde kalan ilçeler hariç diğer

 

 

 

ilçelerde bulunan dernekler tarafından iki suret olarak verilir.

Dernek Yönetim Kurulu karar fotokopisi,

Kaymakamlık  Makamın (İlçe Dernekler Bürosu) dan havaleli dilekçe,

Dernekler edindikler taşınmazları, tapuya tescilinden itibaren bir ay içinde EK- 26 ya göre doldurup mülki idare amirliğine bildirmekle yükümlüdürler.

30 Gün

13

Platform

Dernekler, amaçları ile ilgisi bulunan ve kanunlarla yasaklanmayan alanlarda, kendi aralarında veya vakıf, sendika ve benzeri sivil toplum kuruluşlarıyla ortak bir amacı gerçekleştirmek üzere ve yetkili organlarının kararı ile plâtformlar oluşturabilirler.

Dernekler, amaçları ile ilgisi bulunan ve kanunlarla yasaklanmayan alanlarda, diğer dernek, vakıf, sendika ve benzeri sivil toplum kuruluşlarıyla ortak bir amacı gerçekleştirmek üzere platformlar oluşturabilirler. Platformların oluşturulabilmesi için derneklerin yetkili organlarınca alınacak kararlarda, derneği temsille görevlendirilecek kişi veya kişiler belirlenir. Bir platformun faaliyete başlayabilmesi için, temsilciler tarafından bir mutabakat tutanağı düzenlenir. Bu tutanakta, platformun oluşturulma amacı, çalışmaların yürütüleceği yerleşim yeri ile yönetim grubu üyeleri ve koordinatörünün isimleri belirtilir.

 

14

Yurt  Açılması

Derneklerin, tüzüklerinde gösterilen amaçları gerçekleştirmek üzere, eğitim ve öğretim faaliyetleri için yurt, pansiyon; üyeleri için lokal açmaları ve lokallerinde alkollü içki kullanılması ile bu tesislerin işletilmesi mülkî idare amirinden izin almalarına bağlıdır. Bu tesislerin açılması, işletilmesi ve kapatılmasına ilişkin esas ve usuller yönetmelikte düzenlenir.

Derneklerin, tüzüklerinde gösterilen amaç ve çalışma konularını gerçekleştirmek üzere;

a)- Eğitim ve öğretim faaliyetleri için yurt açmaları

b)- Yurtların devri,

c)- Yurtların nakli,

d)- Yurtların kapatılması

e)- Yurtların idaresi, işletilmesi ve denetlenmesi gibi konularda;

Derneklere Açacakları Yurtlara İlişkin

Bu izin belgesini aldıkları tarihten itibaren (15) gün içinde dernekler birimine bildirmek zorundadırlar. Milli Eğitim Bakanlığından /Valilikten almış oldukları yurt açma izin belgelerinin birer sureti,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI

BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER

HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ

(EN GEÇ SÜRE)

15

Yardım Toplama Kanunu

Gerçek Kişi Müracaat

a)Kaymakamlık  Makamından havaleli, yardım toplamanın amacı, şekli, süresi ve faaliyet alanını ile faaliyette görevlendirilen kişilerin isimlerini içeren ilgililer tarafından imzalanmış dilekçe.

b)Yardım toplanacak kişinin her hangi bir geliri olup olmadığı, mesleği, adına kayıtlı gayrimenkul ve menkul mallarının bulunmadığı, aile fert sayısı ve bunların meslekleri, her hangi bir sosyal güvenlik kuruluşundan faydalanıp faydalanmadıkları hususların içeren bilgi ve belgeler.

c)Faaliyette görevlendirilecek kişilerin fotoğraflı ve tasdikli nüfus cüzdan fotokopileri, ikametgâh ilmühaberleri, sabıka kayıtları ve ikişer adet vesikalık fotoğrafları.

ç)Toplanacak yardım miktarı belirlemeye yarayan resmi makamlardan alınmış (Doktor Raporu, keşif özeti, inşaat projesi v.b. belgeler.

d)Faaliyette görevlendirilecekler arasında kamu görevlisi var ise yetkili makamlardan alınmış izin belgesi.

e)İzin veren makam, gerekli denetlenmeyi yaptırmak üzere, memurlar arasından veya dışarıdan yeterli sayıda denetçi görevlendirir ve ilgililere bildirir. İlgililer, denetçilerin isteği üzerine yardım toplama faaliyetleriyle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi vermek zorundadırlar.

f)Belirtilen yardım toplama ile ilgili evraklar hazırlandıktan ve Valilik Makamından (İl Dernekler Müdürlüğü) havale ettirdikten sonra sorumlu kurul üyelerinin birisi tarafından teslim edilmesi gerekmektedir.

60 Gün

16

Yardım Toplama Kanunu

Tüzel Kişi Müracaat

a) Kaymakamlık  Makamından havaleli, yardım toplamanın amacı, şekli, süresi ve faaliyet alanını ile faaliyette görevlendirilen kişilerin isimlerini içeren ilgililer tarafından imzalanmış dilekçe, Tüzel kişiliğin Yönetim Kurulunun karar fotokopisi.

b)Yardım toplanacak kişinin her hangi bir geliri olup olmadığı, mesleği, adına kayıtlı gayrimenkul ve menkul mallarının bulunmadığı, aile fert sayısı ve bunların meslekleri, her hangi bir sosyal güvenlik kuruluşundan faydalanıp faydalanmadıkları hususların içeren bilgi ve belgeler.

 

 

 

 

c)Faaliyette görevlendirilecek kişilerin fotoğraflı ve tasdikli nüfus cüzdan fotokopileri, ikametgâh ilmühaberleri, sabıka kayıtları ve ikişer adet vesikalık fotoğrafları.

ç)Toplanacak yardım miktarı belirlemeye yarayan resmi makamlardan alınmış (Doktor Raporu, keşif özeti, inşaat projesi v.b. belgeler.

d)Faaliyette görevlendirilecekler arasında kamu görevlisi var ise yetkili makamlardan alınmış izin belgesi.

e)İzin veren makam, gerekli denetlenmeyi yaptırmak üzere, memurlar arasından veya dışarıdan yeterli sayıda denetçi görevlendirir ve ilgililere bildirir. İlgililer, denetçilerin isteği üzerine yardım toplama faaliyetleriyle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi vermek zorundadırlar.

f)Belirtilen yardım toplama ile ilgili evraklar hazırlandıktan ve Valilik Makamından (İl Dernekler Müdürlüğü) havale ettirdikten sonra sorumlu kurul üyelerinin birisi tarafından teslim edilmesi gerekmektedir.

60 Gün

17

Dernek Faaliyetleri

        Dernekler, dernek merkezleri dışında üyeleri için yapacakları her türlü faaliyetleri bildirir. (Konferans,Toplantı,Seminer,Kermes,Tiyatro v.b.)

        4721 Sayılı Türk Medeni kanununun  ilgili maddelerine göre (Madde:90-91-92); Dernekler, amaçlarını gerçekleştirmek üzere, tüzüklerinde bildirilen çalışma konuları ve biçimleri doğrultusunda faaliyette bulunurlar.

a)Kaymakamlık  Makamından (İlçe Dernekler Bürosu)  havaleli dilekçe.

b)Yapılacak etkinlik davetiyeli ise matbaa faturası, örnek davetiyenin eklenmesi, Broşür veya Pankart basılacaksa birer örneği

c)Yapılacak etkinliğe dışarıdan katılacak şahısların nüfus cüzdan fotokopilerinin eklenmesi,

ç)Etkinliğin düzenleneceği yerin tahsis yazısının bulunması,

d)Yönetim Kurulu Karar Fotokopisi ( yapılacak etkinliğe kimlerin katılacağı, nerede yapılacağı, hangi tarih ve saatte yapılacağı, davetiyeli ise adeti veya ücretli olup, olmayacağının belirtilmesi gerekmektedir.)

… Gün

 

 

 

 

18

Yetki Belgesi

Derneğe ait üst yazı ile Dernek adına gelir tahsil edecek kişi veya kişiler, yetki süresi de belirtilmek suretiyle, yönetim kurulu kararı ile tespit edilir. Gelir tahsil edecek kişilerin açık kimliği, imzası ve fotoğraflarını ihtiva eden Yetki Belgesi

… Gün

 

 

 

 

                                                          T.C.

                                   ORTAKÖY KAYMAKAMLIĞI

                               İlçe  İnsan   Hakları   Bürosu

 

                       HİZMET STANDARTLARI TABLOSU

 

1

İnsan Hakları İhlalleri Başvurusu

Dilekçe ve adres bilgileri

1 Ay

 

 

 

“Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen   hizmetin belirtilen

sürede tamamlanmaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvuru

İlk Müracaat      : İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü İkinci Müracaat Yeri       : Kaymakamlık 
İsim                   : Zafer KARAKAŞ İsim                                : Adem Can OKUR
Ünvan               : İlçe Yazı İşleri Müdür V. Unvan                            : Kaymakam V.
Adres                : İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü Adres                             : Ortaköy Kaymakamlığı
Tel                     : 0364 491 40 01 Tel                                  : 0 364 491 40 01--02
Faks                  : 0364 491 40 10- 4914051       Faks                               : 0 364 491 4051
E- Posta            : zafer.karakas@icisleri.gov.tr   E- Posta                         : ortakoy@icisleri.gov.tr
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Ortaköy Belediyesi
  • Ortaköy Milli Eğitim Müdürlüğü
Bahçelievler Mah. Celal Bayar Cad. Hükümet Konağı Kat 3 Ortaköy/ÇORUM
0 (364) 491 40 02
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız